רוב המים בעולם הם מי ים או מי אוקיינוס. מים אלו הם מים שיש בהם אחוז גבוה של מלח והם למעשה מים מלוחים. מים נטולי מלחים הם מים שעוברים תהליך של הטפלה או של זיקוק בו מוציאים מהם בתהליך כימי את המלחים. מי השתייה שלנו או המים שאנחנו מתרחצים בהם ומשקים איתם גינות וגידולים חקלאיים – חייבים להיות מים ללא מלח. כיום יש הרבה מאוד חברות טכנולוגיות שיודעות לבצע את התהליך הכימי של הוצאת המלחים מהמים.

מים נטולי מלחים
גם במים מתוקים יש אחוז מסוים של מלחים או מינרלים. אפשר לשתות את המים המתוקים באופן חופשי ובטוח – אבל יש מצבים בהם המינרלים שיש בהם יכולים להשפיע על בריאות הגוף (למשל במהלך מצבים רפואיים שונים ומחלות שונות) או על הפעילות והתקינות של מכונות שונות.

למה צריך מים נטולי מלחים?

למה בעצם צריך מים נטולי מלחים? יש צורך במים נטולי מלחים בשביל שיהיו לנו מי שתייה ומים לכל צורכי הקיום שלנו. צורך אחר שבשבילו צריך מים נטולי מלחים הוא הפעלה של מכונות שונות שהמלח שיש במים יכול לגרום להם לנזק. כך למשל כאשר אנחנו מפעלים מכונות כמו מכונת כביסה, כלי רכב או מדיח כלים כדאי לנו לעשות זאת באמצעות שימוש במים נטולי מלחים או במים מזקוקים שאחוז המלחים בהם נמוך.